05 Oktober, 2011

Seindah kata, manfaat bersama!

Pernahkah pembaca blog meja logam membaca satu tulisan yang bertajuk usaha sama meja logam / kekasih alam? Kali ini saya ingin meneruskannya lagi. Oh, sudah tentu bukan cerita tajuk itu lagi. Sebenarnya, kerjasama ini adalah salah satu bentuk perkongsian ilmu khususnya dalam Bahasa Kebangsaan kita. Saya dan rakan saya, kekasih alam akan menerbitkan cacatan kami dengan menampilkan peribahasa beserta huraian maksudnya. Dengan cara ini, semua pembaca akan memperoleh mananfaatnya. Sudah tentu saya juga mendapat faedahnya. Saya dan rakan blogger saya akan memilih dua peribahasa (1 dari meja logam dan 1 dari kekasih alam) untuk diterbitkan dalam blog masing-masing. Kedua-dua peribahasa tersebut sudah tentu mempunyai persamaan dari pelbagai aspek. Jadi, kalau nak tahu peribahasa yang kami terbitkan, lihatlah blog saya dan blog kekasih alam. Walau bagaimanapun, kami sangat-sangat meminta maaf kerana lambat untuk menulis artikal pengenalan ini. Kami akan cuba terbitkan 2 peribahasa yang pertama secepat yang mungkin agar pembaca-pembaca sekalian tidak tertunggu-tunggu. Sebelum terlupa, kami telah bersetuju untuk memilih nama "Seindah kata, manfaat bersama" sebagai Ikon projek ini. Seindah kata merujuk kepada peribahasa yang indah sementara manfaat bersama merujuk kepada kebaikan pembaca-pembaca. Sudah tentu kami pun mendapat faedahnya. Akhir kata, anda boleh membaca pengenalan yang sama tapi berbeza di blog kekasih alam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan