10 Disember, 2011

Kemarahan Saya Yang Lama Terpendam (Meja logam sudah berkarat)

Amaran, tulisan ini tidak senang untuk dibaca. Kalau tidak kental iman dan kesabaran, nescaya akan menjadikan syaitan sebagai rakan. Kalau boleh, janganlah baca.
Tulisan bermula!
Rumah merupakan kediaman untuk kita berlindungi daripada ancaman cuaca, binatang buas dan jenayah (mana-mana yang lain dapat diterima). Dalam tidak sedar, rumah juga merupakan prisai perlindungan daripada ganguan pihak lain. Sekiranya sesiapa yang suka diganggu ketenteraman tempat yang didiaminya, TINGGALKANLAH KOMEN kerana andalah manusia yang paling janggal. Oh mungkin tidak. Mungkin saya patut kata makluk Tuhan yang paling JANGGAL daripada segala yang paling JANGGAL!!!!!! Sedangkan Jin, Jembalang, Balan-balan, penunggu, binatang-binatang dan makluk-maklukk lain pun akan MURKA apabila diganggu.

Hakikatnya, MANUSIA yang dikurniakan akal "()" pun tak tahu BERFIKIR!!!!! SUNGGUH M.E.N.Y.D.I.H.I.K.A.N...

Oh, satu lagi, kalau dikurniakan kekuatan nescaya berlakukan penindasan! Oh, begitulah manusia menghargaai pemberian TUHAN rupanya!!

Melalui tulisan ini, saya harap mana-mana yang berada di luar sana yang termakan pedas tulisan saya berubah sikap dan bukan menaruh dendam ingin membunuh, memarang, merogol, meragut, meliwat, menukul, tunjuk samsing, hargai kekuatan yang dikurniakan dengan (pertunjukan), memaki hamun dan seakan-akan diri sendiri tidak bersalah!!! Sesungguhnya, siapa yang melakukan kesalahan harus bertanggungjawab atas kesilapan yang dilakukan bukan melahirkan kesalahan dan buang tepi longkang, tinggal di Bas stop, tinggal untuk orang jaga, tinggal dalam LRT, sumbat dalam jamban atau mana-mana cara yang kreatif untuk kepentingan diri sendiri. Cakap pasal kreatif, manusia ini sebenar sangat kreatif tapi entah kenapa ada yang tak nak guna kreativiti itu ke arah yang baik! Mereka tak nak gunakan skill mereka yang dikurniakan itu di atas litar yang halal tetapi sanggup petaruhkan amanah Tuhan dengan menelan apa yang diklafisikasikan sebagai haram.

Mungkin para pembaca sekalian berasa saya tidak matang dan JAHILIA tetapi sedarkah anda bahawa mereka-mereka yang tidak bertanggungjawab ini tidak lut dengan kata-kata dan teguran? Sekiranya saya menegur tak kira cara baik atau buruk, mereka akan mula tunjukkan KESYUKURAN mereka kepada Tuhan! Jadi, inilah cara yang saya rasa paling baik untuk saya mendedahkan segala yang tersirat di dalam hati.

Ingat para pembaca, tulisan ini hanya tulisan saya seorang sahaja dan jangan amalkan konsep kerana nila setitik rosak susu sebelanga.
Jangan pula memandai mengatakan semua OKU penglihatan tidak tahu kesopanan dalam menulis Blog.

Kepada rakan-rakan saya yang mengendalikan blog, jadikanlah saya sempadan dan jangan sesekali celupar seperti saya. Tidak ada faedahnya. Akhir kata saya meminta maaf kepada para pembaca kerana tulisan saya kali ini sangat meransang kemarahan. Kalau marah kepada saya, mungkin pembaca sekalian boleh menggunakan bahagian komen blog saya untuk melakukan apa yang pembaca mahu. Saya akan terima apa sahaja komen yang anda tinggalkan. Terima kasih kerana masih memilih meja logam sebagai bahan tatapan pembaca.
(Sekadar untuk melepaskan kemarahan yang sekian lama terpendam)

1 ulasan:

  1. Hoh Ee Beng cool down and relax ... Apa sebenarnya sudah terjadi? Do share here ... Anyway, good luck for you and keep posting!

    BalasPadam