31 Disember, 2012

Selamat Tahun Baru 2013

Tidak lebih daripada 5 jam lagi, 2012 akan ditambahkan dengan 1 anka, lalu anka dua yang terakhir akan berganti tiga. Sepanjang tahun ini, banyak perkara telah berlaku seperti tahun-tahun sebelumnya. Yang berkaitan dengan bencana alam seperti taufan di Amerika, yang berkaitan dengan pemergian tokoh-tokoh penting seperti bekas Presiden parti gerakan, Dato Lim Keng Yaik, yang berkaitan dengan peperangan yang masih berlaku di kawasan timur tengah, yang berkiatan dengan ramalan hari kiamat dalam kalandar Mayan, dan macam-macam lagi peristiwa yang tidak tahu bagaimana untuk dikatagorikan.

Sekarang, peristiwa-peristiwa ini sudah pun berlalu dan peristiwa-peristiwa yang akan datang sudah menanti di nun sana, iaitu 2013 yang tidak berbatu jauh dari kita. Berlallunya 2012 tidak bererti berlalunya segala peristiwa manis pahit sepanjang tahun ini tetapi lahirnya satu lagi guru yang memberi gambaran kepada apa yang boleh manusia lakukan di atas muka bumi ini. Sejarah yang sudah menjadi ilmu ini tidak boleh diabaikan. Kerana mereka yang mengabaikannya akan dihukum dengan melakukannya. (George Santayana).

Selamat sejahtera kepada para pembaca yang masih sudi meluangkan masa untuk berkunjung ke laman blog yang tak seberapa ini. Dengan kesempatan yang ada (walaupun masih terlalu awal), ingin sekali saya mengucapkan selamat tahun baru kepada semua yang mengenali saya dan saya kenali. Tidak diabaikan juga mereka yang tidak kenal saya dan mereka yang tidak saya kenali. Semoga kita yang bakal berada dalam tahun baru ini akan menjadi insan yang lebih baik daripada diri kita yang semalam. Oh ya, semenjak kebelakangan ini, saya sedikit kehilangan idea dalam penulisan. Bukan itu sahaja, saya juga kehilangan daya pemikiran yang bernas. Ini menjadikan saya sangat sukar untuk menghasilkan tulisan dengan tempoh yang singkat dalam peperiksaan mahupun Blog. Kesannya, situasi skrip jawapan peperiksaan 'Bahasa Ingeris dalam komunikasi' yang telah saya goreng tempoh hari diibaratkan seperti telur di hujung tanduk disamping meletakan markah yang bakal saya terima di atas pagar antara syurga dan neraka (kalaulah surga dan neraka itu berjiran, hahahaha).
Alamak, terpesong pulak!

Kepada mereka yang bakal menerima keputusan SPM dan STPM, semoga kecemerlangan yang akan anda gengam. Kepada Parti-parti politik di Malaysia, semoga undian-undian halal yang setimpal dengan kewibawaan pucuk kepinpinan masing-masing akan diperoleh dalam pilihan raya yang bakal mendatang. (macam-macamlah penulis ni)
Selamat tahun baru 2013.

(Sekadar ucapan)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan