05 November, 2012

UCAPAN BUAT CALON SPM & STPM 2012

Sijil merupakan bukti. Tanpa sijil ibarat kehilangan identiti. Walaupun nampak macam tak aci, itulah realiti. Tanpa sijil, kemana cari bukti? Bagaimana kebolehan kita diyakini? Kewujudan sijil adalah perlu sebagai kayu pengukur reputasi. Selamat sejahtera kepada para pembaca yang sangat-sangat saya hormati. Terlebih dahulu, izinkan saya mengucapkan selamat menjawab SPM dan STPM kepada semua calon peperiksaan sama ada yang saya kenal mahupun yang tidak saya kenal. Semoga anda semua akan berada dalam keadaan yang terbaik semasa menjawab peperiksaan.

Sebenarnya, pada saat-saat yang genting ini sudah tidak sesuai lagi menghabiskan banyak tenaga dari siang sampai ke malam. Tenaga yang sudah kehausan akan mendatangkan mudarat seperti selesema, batuk dan yang lagi kronik, demam. Walaupun penyakit ini merupakan penyakit yang ringan-ringan belaka, kesan negatifnya sudah cukup untuk mengganggu reputasi anda semasa menjawab soalan. Ini merupakan kesihatan fizikal! Tetapi kesihatan mental juga perlu dijaga. Hal ini kerana mental yang sudah tecemar akan menghapuskan terus kesemua kebolehan anda. Lebih bahaya berbanding masalah kesihatan bukan?

Kepada adinda yang tersayang, cubalah yang paling baik dan atasilah kakanda yang tidak sempurna ini. Kecapilah apa yang lebih daripada kakanda kecapi. Jadikanlah diri adinda seorang insan yang membanggakan. Khususnya kepada Ayahanda dan Bonda! Kanda percaya Dinda Mesti Boleh Punya!! Yakin, Boleh!!! (ops, haha, ini untuk adik kandung saya. hahahaha)

(Sekadar Ucapan)

1 ulasan:

  1. Terima kasih atas ucapan ini yang amat saya hargai. Semoga anda juga mencapai yang terbaik dalam pengajian. :)

    BalasPadam