12 Mei, 2012

Selamat Hari Ibu

Sudah menjadi kewajiban bagi seorang ibu menjaga anaknya sehingga dewasa. Tetapi, sebagai seorang anak yang bertanggungjawab dan memahami erti kesyukuran, jasa ibu wajib dibalas dengan kebaikan.

Selamat sejahtera kepada para pembaca. Di sini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari ibu kepada semua ibu-ibu di seluruh dunia yang masih berjuang untuk cahaya mata mereka. Sudah tentu ucapan selamat hari ibu yang paling istimewa adalah untuk ibu saya!

Sebenarnya, saya berasa sangat bersyukur kerana mengibukan seorang wanita yang sangat lembut, prihatin dan penyayang. Sesungguhnya, hidupnya saya sehingga kini adalah sebahagian daripada pengorbanannya. Beliau tidak pernah menghanggap saya sebagai seseorang yang tidak sempurna tetapi sebagai seseorang yang istimewa justeru menjaga saya bagai manatang minyak yang penuh. Semenjak kecil, saya telah diberikan kasih sayang yang cukup sempurna daripadanya. Kesannya, saya mempunyai zaman kanak-kanak yang sangat bahagia dan sukar untuk dilupakan buat diri saya. Apabila melangkahkan kaki dalam dunia pendidikan, saya terpaksa berjauhan dengan ibu untuk terus menuntut ilmu. Walaupun begitu, saya tetap sentiasa berhubung dengannya. Melalui panggilan telefon, beliau selalu bertanyakan khabar saya dan membincangkan apa yang sedang berlaku di SRPK Alma, Pulau Pinang iaitu sekolah rendah saya. Dan setiap kali sebelum saya memutuskan talian, beliau akan berpesan kepada saya supaya minum air secukupnya! Sebenarnya, dia masih berpesan sedemikian sehingga hari ini!

Di sini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada ibu saya yang tidak habis dengan pengorbanan untuk mendewasakan saya.
Ibu, I love you!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan