08 Ogos, 2013

Selamat hari raya!

Sudah lebih sebulan MejaLogam dibiarkan dalam kekosongan tanpa pembaharuan entries. Mujurlah MejaLogam ini hanya sebuah meja dunia maya. Jikalau tidak, nescaya penuhlah ia dengan segala angkatan habuk dunia yang bermastautin bersama angin.

Selamat sejahtera dan selamat hari raya saya ucapkan kepada anda di sana. Semoga kedatangan bulan syawal ini akan diraikan dengan kegembiraan disamping keampunan dari insan-insan lain. Sudah tentu sesetengah daripada kita akan pulang beraya di kampung, untuk mengeratkan kembali hubungan siraturahim antara saudara mara yang merupakan sebahagian daripada ahli keluarga kembangan. Dan sudah tentu juga sebahagian daripada kita mengambil kesempatan ini untuk menikmati kuih-muih yang mungkin dihidang sekali dalam setahun. Tetapi, tidak kira bagaimana cara kita meraikannya, perayaan ini tetap perayaan yang bermakna buat kita semua.

Sekali lagi, dengan kesempatan yang ada, izinkan saya menghadiahkan ucapan raya ini kepada anda (bukan sahaja yang sedang membaca MejaLogam sekarang tetapi kepada semua yang meraikannya). Tidak ketingalan juga ucapan selamat bercuti kepada diri saya dan golongan bukan muslim yang lain.

oh ya, kepada pelajar PMR dan SPM, jangan terlalu ghairah sehingga lupa ilmu yang dicurahkan pendeta di sekolah sana!

(Sekadar menghadiahkan ucapan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan