28 Ogos, 2013

Sambutan Raya di SMPK Setapak + sambutan persaraan Kak Yati.

Pada 23 hari Ogos yang lalu, Saya berpeluang meraikan jamuan Hari Raya yang dianjurkan SMPK Setapak. Sebenarnya, jamuan itu merupakan Jamuan 2 dalam satu, iaitu jamuan raya dan jamuan persaraan Kak Yati, iaitu seorang pembantu pengurusan murid (PPM) di sekolah itu. Beliau merupakan kakitangan SMPK yang berkhidmat paling lama, iaitu rekod 38 tahun.
Semasa saya bertugas sebagai Ahli Lembaga Koperasi di Koperasi SMPKS, Kak Yatilah yang menjadi penjaga kaunter dan bertugas sebagai tukang jual setia sehingga koperasi itu tutup pintu. Sebelum ini, Kak Yati pernah bertugas di dewan makan, iaitu tempat murid-murid SMPK mengenyangkan perut. Menurut sumber dalam majlis itu, beberapa orang guru SMPK sekarang pernah menerima khidmat beliau semasa zaman persekolahan dulu.

Kak Yati seorang yang mesra dan sentiasa nampak ceria. Kekuatannya sebagai seorang pekerja tidak kalah dengan mereka yang masih muda. Sesungguhnya, jasanya akan dikenang dan semangat bekerjanya akan menjadi pedoman.

Oh ya, beralih kepada sambutan hari raya SMPK pula. Pada hari tersebut, banyak juadah yang lazat-lazat telah dihidang untuk semua warga SMPK, tidak kira guru-guru, murid-murid mahupun kakitangan-kakitangan yang lain. Pada pendengaran saya, masakan kambing pun ada hasil sumbangan murni orang.

Sebenarnya, majlis itu tidak tamat setakat itu sahaja. Selain hidangan yang menarik, terdapat acara hiburan yang menarik juga. Acara tersebut tidak lain tidak bukan melainkan kara ok! Guru-guru dan staf sokongan mengambil kesempatan ini untuk bernyanyi dan menghiburkan diri. Cabutan bertuah juga ada untuk menceriakan lagi suasana majlis yang bermakna itu.

Sesungguhnya, saya benar-benar bertuah dapat mengikuti sendiri sambutan majlis itu. Kepada warga SMPK Setapak, jutaan terima kasih sekali lagi saya ucapkan. Kalau ada rezeki, boleh saya datang beraya lagi!

(Sekadar berkongsi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan