08 Jun, 2012

Akan saya kongsikan nanti!

Apa khabar pembaca-pembaca sekalian? Sudah agak lama saya tidak memuatkan apa-apa tulisan dalam Blog ini. Oh,ya. Untuk pengetahuan semua, saya sudah berjaya menyapkan kerja kursus saya yang pertama di kolej ini. Sudah tentulah saya berasa sangat gembira kerana saya berjaya melakukannya walaupun masih banyak lagi kerja kursus yang masih menunggu saya.

Semenjak saya mengambil course Public Relation (PR) di Tungku Abdul Rahman College (TARC), saya berpeluang mempelajari ilmu baharu yang saya sendiri tidak pernah ada sebelum ini. Sebelum saya teruskan, tahukah anda apakah itu PR? Mengikut apa yang saya ketahui, PR atau bahasa Malaysianya (Perhubungan Awam) sebenarnya merupakan suatu badan dalam sesebuah organisasi yang berfungsi mewujudkan hubungan positif antara organisasinya kepada masyarakat umum. Walaupun course ini bernama PR, saya masih tidak belajar subjek yang bernama PR dalam 5 subjek pada semesta ini. Subjek-subjek yang saya pelajari termasuklah
1. AELE 1133 English Languish,
2. AHLA 1023 Introduction to Drama (seakan-akan Kesusasteraan Melayu tetapi fokus pada drama sahaja dalam bahasa English)
3. AHMC 1074 Introduction to Mass Communication (tentang media massa)
4. AEMS 1022 Hubungan Etnik (wajib untuk semua IPTA)
5. AACS 1613 Introduction to Information Technology (IT)
(Jangan terlalu ambil kisah dengan kod gabungan huruf dan nombor)

Sebenarnya, saya merancang untuk menulis sesuatu dalam blog berkaitan dengan apa yang telah saya pelajari. Ini juga merupakan salah satu daripada cara untuk saya mengulang kaji! Rancangan selalunya cantik tetapi hasilnya sukar diramal! (sindiran untuk diri sendiri.) Tetapi, sekurang-kurangnya saya mempunyayi niat! Mudah-mudahan saya diizinkan untuk menyempurnakan rancangan ini.

Jadi, adakah anda berasa ingin tahu/menarik/tertarik dengan ilmu-ilmu yang bakal saya kongsikan ini? Katakanlah yang benar, walaupun ia pahit untuk didengar! (Disalin daripada www.besiwaja.blogspot.com)

(Sekadar kembali menceriakan alam maya)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan